Blog Lepukka

Domowe biuro prawnika - jak wygląda i jak funkcjonuje?

Domowe biuro prawnika - jak wygląda i jak funkcjonuje?
W dzisiejszych czasach coraz więcej ludzi decyduje się na pracę w domu, rezygnując tym samym z klasycznego pojęcia słowa „etat”. To sprawia, że w ich życiu następuje szereg zmian na wielu płaszczyznach - także tej dotyczącej wystroju mieszkania.

To zmiana nastawienia, próba, czy jesteśmy w stanie samodzielnie zorganizować sobie pracę, a co za tym idzie – własne miejsce pracy. Jeśli podjęliście taką decyzję to wiecie, co mam na myśli. A jeśli jest ona przed wami to nie ma się czego bać! Czeka Was świetna przygoda!

Pierwsze, co trzeba zrobić to krytycznie spojrzeć na swój dom i wygospodarować część, która zastąpi nasze stanowisko z „normalnej pracy”. Co jest najważniejsze? Oczywiście biurko!

Jednej osobie wystarczy maleńki stolik, na którym można ustawić laptop i ewentualnie filiżankę kawy. Z kolei druga osoba musi mieć przed sobą książki czy zeszyty, więc siłą rzeczy jej biurko będzie znacznie większe. Wybór surowca, z którego jest wykonane jest już naszą osobistą kwestią. Najważniejsze, żeby miejsce pracy nie przeszkadzało nam w niczym – w myśleniu, w pracowaniu, w życiu. Powinno być integralną częścią naszego domu, a nie problematycznym meblem czy zapchanym kątem.

Różne zawody to różne potrzeby. Inną przestrzeń potrzebuje artysta, inną prawnik. Dzisiaj skupimy się na domowym biurze dla prawnika, który postanowił pracować w domu.

Jak już wspomniałam wcześniej, najważniejsze jest biurko – nieważne, czy wybierzemy małe, czy duże. Drewniane, czy też ze szkła lub tworzywa sztucznego. Najistotniejszy jest fakt, że to właśnie biurko jest naszym podłożem pracy i powinno być na nim miejsce na wszystkie niezbędne do pracy przedmioty.

Co prawnik ceni w swoim domowym biurze? Co uważa za istotne?

Odpowiedzi udzielił nam prawnik Arkadiusz Szczudło specjalizujący się w branży kreatywnej - prowadzi obsługę prawną m.in. freelancerów oraz agencji reklamowych.

„Jednym z moich miejsc pracy, oprócz kawiarni i kancelarii jest własne mieszkanie. W domu, gdzie przebywają dodatkowo inni domownicy najważniejsze jest dostosowanie takiego miejsca, żeby wtapiało się we wspólną przestrzeń. Przede wszystkim blat musi być uniwersalny i wykonany z wytrzymałego materiału – moim faworytem jest drewno. Chociaż cenię sobie porządek, to na biurku może znajdować się wiele rzeczy – począwszy od dokumentów i komputera, na nożyczkach kończąc. Dlatego blat musi być odporny na porysowanie i różne „wypadki”. Nie chcę marnować czasu na myślenie o tym, czy stół się zaraz nie zarysuje lub wybrudzi. Drewno jest naturalnym materiałem, dlatego jeśli porysuje się, nie będzie to wielka szkoda. ”


Porządek na blacie to podstawa, chociaż wielu lubi kreatywny bałagan. Jednak w przypadku prawnika chaos nie wróży dobrze; uporządkowane notatki oraz łatwa dostępność do potrzebnych materiałów to bardzo ważne czynniki. Całość zaczyna się na pulpicie komputera (nowoczesny prawnik w większości pracuje online), ale przenosimy ją na realny pulpit naszego biurka.

Czy powinno być duże czy małe? Jak wygląda miejsce pracy współczesnego młodego prawnika?

„Niestety nie mam możliwości wstawienia osobnego biurka, dlatego dla mnie dobrym rozwiązaniem jest duży stół – ten, który stoi w jadalni. Jest to bardzo dobra opcja, kiedy ten jeden mebel musi pełni kilka funkcji; z biurka może szybko przemienić się w stół, przy którym jem obiad.

Bardzo lubię porządek, więc ważne jest dla mnie odpowiednie przechowywanie swoich dokumentów, książek czy notatek. W moim wypadku świetnie sprawdza się szeroki parapet – to na nim przetrzymuję większość kodeksów, tam też trzymam telefon – dlatego stół stoi blisko parapetu, żeby łatwiej było do niego dosięgnąć. Tym samym zwiększam przestrzeń na blacie. Trzymam na nim notatnik, w którym zapisuję bieżące zadania do wykonania oraz komputer, na którym pracuję. Równie pomocne będą są półki i komoda, gdzie przechowuję inne, mniejsze przedmioty.

Dla mnie wygodnym rozwiązaniem jest również kontenerek, który w dyskretny sposób ukryje wszystkie dokumenty. W razie potrzeby zawsze można go schować pod biurkiem lub użyć jako przenośnego stoliczka. Myślę, że każdy musi wypracować swój sposób na organizację.

Porządek w głowie i w miejscu mojej pracy to podstawa dobrze wykonanej usługi.”


Stół Primal Wood marki Metaform: stół do jadalni, który może także pełnić funkcję wygodnego dużego biurka.



Zgadzam się z Arkiem. Jednak nie samo biurko jest nam potrzebne - równie ważne jest krzesło. Powinno być przede wszystkim wygodne. Siedząc wiele godzin w jednej pozycji nie zdajemy sobie nawet sprawy, jak cierpi na tym nasz kręgosłup. Moje kolejne pytanie nawiązuje więc do siedzenia: jak wygląda idealne krzesło?

„Krzesło to jeden z istotniejszych mebli. Moje krzesło jest dostosowane do mnie – czyli posiada dobrą regulację, podłokietniki, stabilne oparcie, a do tego jest na kółkach. Nie wyobrażam sobie siedzenia na zwykłym krześle z jadalni. Prawnik, który korzysta ze źle dopasowanego krzesła będzie wyczerpany i rozkojarzony, co może znacząco wpłynąć na jego pracę. Dlatego krzesło musi mieć możliwość dostosowania go chociaż w minimalnym stopniu.”

Jak widać na przedstawionym przykładzie, na sukces w pracy i życiu zawodowym ogromny wpływ mają takie szczegóły jak odpowiednio wybrane meble. A co Wy myślicie? Czy pracując w domu można być równie efektywnym, co w firmowym biurze? A może uważacie, że równie wygodnie można pracować z komputerem na kolanach? Koniecznie dajcie znać!


Pamiętajcie – duże zmiany zaczynają się od małych kroków!

1 Komentarze

    • Avatar
      Krystian
      31 styczeń 2016

      Bardzo dobre wskazówki

Zostaw odpowiedź

* Imię:
* Adres e-mail: (nie opublikowano)
   Strona WWW: Strona wraz z URLhttp://)
* Komentarz:
Przepisz kod